Make the first impression count

Gegroet mijne heren,

Kan je het moment nog herinneren dat je die ene belangrijke gelegenheid had en er op je best moest uitzien? Maar je je vervolgens realiseert dat je daarvoor toch nog echt iets vanuit een winkel nodig had? Ik herinner me dat zeker nog, de laatste keer dat dit gebeurde was voor mij toen ik een buitensporig event in het Mariott hotel te Amsterdam had. Helaas kwam pas een dag van tevoren het besef dat ik niet een aardige das had die de gelegenheid zou passen. Snel moest ik dus nog een aantal boodschappen doen. Toen ik langs het één en ander aan winkels ging bleek elke das die er enigszins fatsoenlijk uitzag een vermogen te kosten. Je zou toch verwachten dat bij het betalen van een klein fortuin je op z’n minst dan met goede manieren geholpen zou worden, helaas was dat ook al niet het geval.

Gelukkig is er nu een nieuwe speler op de markt die voorkomt dat je dit soort afschuwelijke ervaringen mee hoeft te maken; Dasgemak.nl (Ik hou van het woordgrapje). Dasgemak biedt aan heren, klassieke accessoires van hoge kwaliteit voor een eerlijke prijs. Daarnaast doet ze suggesties van de juiste combinaties. Een tweede bijkomend gemak is dat Dasgemak niet opdringerig is zoals dat in een winkel waar opdringerige verkopers rondlopen dat wel vaak het geval is. Dasgemak focust enkel op de accesoires, dat zorgt er voor dat er geen opdringerige verkopers nog een accesoire extra willen verkopen. Dasgemak is er in alle rust voor de man met smaak.

De oprichters van deze nieuwe webshop zijn 3 studenten. Alle drie zijn gepassioneerd over het bevorderen van ‘newschool meets oldschool.’ Ze vinden het zonde dat de das de laatste jaren langzaam verdween van het straatbeeld, maar de cijfers liegen er niet om; de das maakt een comeback! De studenten willen kwalitatieve producten leveren, maar dan wel zo lean mogelijk. Dat betekent dat Dasgemak met zo min mogelijk investeringen/startkapitaal is begonnen. De mannen van Dasgemak begonnen spreekwoordelijk als een ‘David’ te vechten tegen ‘Goliath’. Dat leek in eerste instantie onmogelijk, maar naar mijn idee maakt Dasgemak wel degelijk kans om in de toekomst te groeien tot één van de grotere spelers.

Waarom? De laatste tijd is er namelijk een nieuwe trend te zien met betrekking tot multichannel ondernemingen. Consumenten verwachten een naadloze aansluiting tussen online en offline winkelen. Ze willen een grenzeloos en eindeloze wereld online, maar dan ook in de fysieke winkels. Deze virtuele realiteit en augmented reality zijn al eens uitgewerkt door middel van een spiegel in een kledingwinkel. De spiegel scant uw lichaam en verhelpt het gedoe van het passen van kleding door ervoor te zorgen dat kleding direct past en goed staat. De spiegel zal uw postuur scannen en matcht kleding vanuit het assortiment, vergelijkt deze en zorgt ervoor dat het bepaalde stuk mooi past.

Omdat de mannen van Dasgemak lean begonnen, konden ze natuurlijk nog niet meteen met een dergelijke spiegel aan de slag, dat zou te veel kosten met zich mee brengen. Op korte termijn willen ze een Bèta versie van het systeem realiseren dat bijna hetzelfde zal doen. Ze zullen een assortiment samen stellen en het zo programmeren dat de consument selecties kan maken en zo allerlei verschillende combinaties van dassen, pochets en manchetknopen te zien zal krijgen. Klinkt nu al als een droom voor mij!

Meer weten of zelfs aanmelden? Vind ze op dasgemak.nl

Make the first impression count
Getagd op:                

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *